Thursday, December 31, 2009

Ui Pulang kamu semua


Em esok dah masuk tahun baru, dan itu bermakna, cuti sudah mau habis, 4hb, 1, 2010 maknanya kita akan start kuliah lagi, kalau sebut pasal kuliah mesti banyak mulut yang akan cakap, adui malasnya mau kuliah, hahahha terutama pelajar kelas PS,hehehhe mau bwat macam mana kan, bawak2 besabar jela.

ini bermakna sma ada tgal 1,2 kita semua suda dialu-alukan pulang ke IP hehehe, dan selewat2nya pada 3hb malam, dan jangan pula ada yang balik tgal 4, tu kalau balik tgal 4 maknanya rajin sangat2 la sudah tu, untuk ke HEP menjawab surat cinta, hehehhehe.

Di sini ingin sy sebutkan nama2 yang diharuskan, diwajibkan dan dinanti-nantikan balik ke IP, sesiapa yang rasa ada nama dia tersenarai di bawah, jangan pura2 lupa beli tiket bas atau kapal laut atau rakit, atau ape2 jela yang sewaktu dengannya, yang IP mau tau, kita semua suda ke kuliah pada 4hb.

GENG ALONG
  1. Helika, yang berada di Kg Topokon , dekat2 Tamparuli kalau tidak silap, yang kakak ni, boleh naik rakit bermula hari ni, dan dijangka akan sampai malam 3hb atau tahun depannya lagi, hehehe.
  2. Dayu yang berada di Membakut, yang kakak ni, rasa2nya boleh naik kapal selam la, semoga tidak terkandas dalam perjalanan di laut ya, hehehe bap tahun baru ni, ikan2 pun ramai berkeliaran, naik kapal tu, jangan plak langgar jerung ya.
  3. Nelly, yang berada di Kuala Penyu, oleh kerana sana kg kak banyak penyu, saya rasakan sesuai sgtla tu menaiki penyu saja untuk smpai ke IP, jagan risau, akan smpai jgk tu, tp dak pastila brapa lama, tgok jgk kelajuan penyu anda.
  4. Luqman, yang berada di mana entah, mungkin jgk di KK sudah ni,dia ni Kg dia di Kota Marudu, tp hlg2 jgk, kdg balik Perlis la, KK la, itu semua tidak penting, yg pntg tugas utama dia, kna balik selewat2nya 3hb, bap nanti kakak dia di IP ni mengamuk lagi, kalau dak jmpa adik kesayangan dia ni, untuk abg ni, rasanya oleh kerana dia adik kesayangan kakak, maka dia patut naik jet pejuang untuk cepat sampai agar dikasihi dan disayangi kakaknya, hahhahahaha.
  5. Rina, ni orang ada di Kota Belud oleh kerana sana banyak lembu, Kak seharusnya memanfaatkan apa yang banyak di sana, lebih sesuai naik lembu balik IP, jgn risau, nanti sampai IP, boleh parking tu lembu di dpn umah Pngrah Tercinta, endak jgk dimarah tu, tp peringatan pd kak, ketika naik lembu tu, jgn plak berjoget di atasnya, almaklumlah kak ni hyper skit, tak kira tempat nak berdangdut, borjoget di atas lembu tu merbahaya di jalan raya, hahahha takut kna saman lak nti.
  6. Jeff, yang berada di Tamparuli, memang dan ,mesti menaiki kereta kuda untuk sampai cepat ke IP, semoga bergumbira di atas kereta kuda nanti, dan jangan mengurat di tgah jalan, nanti lu punya amoi marah di UMS sna, hehehhe
GENG ANGAH
  1. Amirul, yang kini berada di Kunak, oleh kerana selalu sangat naik keta pulang IP, apa kata kali ini, saudara berlari2 pulang IP, menggunakan kaki, ini kerana berlari boleh menjimatkan wang dan menggantengkan wajah anda.
  2. Florence,yang berada di Kota Marudu sana, anda wajar sebenarnya menaiki kumbang ka apa tu, ala yg ladybugs tu, supaya anda cepat sampai ke IP, tp jagan plak kasi tumpang c bebex skali, bap nanti dikata bercengkerama lak di atas 1 kumbang, bahaya boleh kna saman nanti, hahahhah
  3. Heidi, yang berada di Penampang, ni saudari, kalau mau balik IP, rasanya ,menaiki motor pulang IP paling sesuai, bap kami semua tau anda pakar menunggang motor, hhahah hati2 di jalan.
  4. Wanti, yang berada di Tuaran, oleh kerana kamu paling menyayangi dan mencintai IP, anda disarankan menggunakan Kambing untuk pulang ke IP tercinta, nanti di pertengahan jalan mungkin anda akan terjumpa along anda Rina yang juga menaiki lembu, mungkin anda patut berkonvoi ke IP, tempat parking kambing anda nti boleh diletakkan bersama lembu along anda.hehehehhehehhehheh
  5. Keneth, yang berada di Sandakan, ni saudara, rasanya patut meniki tikar terbang untuk sampai ke IP, nanti saudara boleh pegi jumpa laksamana Do, dan pinjam tikar terbang dia untuk pengangkutan pulang saudara.
  6. Zatie, yang berada di Labuan, anda disarankan menaiki ikan paus untuk sampai ke IP, anda patut berubah sebentar daripada menaiki speed boat slalu, baiklah anda menggunakan pengangkutan tradisional,hahhahha ikan paus tu besar, rasanya muat untuk membawa anda dan segala barang2 anda itu, kalau mau bawak rumah sekali pun, muat jugak rasanya, hahahhahahahhaha
  7. Ayin, yang berada di Tawau, mungkin kamu patut berjalan kaki saja pulang IP, jimat kos dan akan cepat sampai membawa kunci kepada rumet anda.
  8. Seri, yang berada di Likas kk, rasanya kamu patut menaiki beca untuk sampai cepat ke IP, jangan lupa bawak tempe dan soto untuk makan2 di perjalanan, agar tidak kebosanan nti, hehhehe, mau bwak c khai pun bole, suru dia kayuh tu beca, hahahhaha
GENG ACIK
  1. Azila, yang berada di Lahad Datu, demi keselamatan anda untuk sampai ke IP, rasanya anda boleh menggunakan pengangkutan 3 tayar untuk membawa anda dan barang2 anda yang ramai tu, kenderaan yang bernama geroba, kalau tidak tau, bole tanya rumet anda, selamat sampai ya, jangan buang sampah dari plastik makanan di sepanjang perjalanan ya.
  2. Dayah, yang berada di Semporna, untuk smpai ke IP, rasanya kamu perlu meniki sampan, tu lebih selamat dan berkhasiat untuk anda, jangan membuang benda2 yang sewaktu dengannya ke dalam laut, ini kerana bahan buangan tersebut akan mengotorkan pemandangan laut, hahahahhah
  3. Patricia, yang juga berada di Sandakan, rasanya kamu tidak perlu bersusah payah, mungkin kamu patut bersama2 angah kamu keneth untuk pulang ke IP menaiki tikar terbang, hati2 ya, kalau takut jatuh, keneth ada jgk untuk sambut kamu, hehehhe
  4. Rachel, yang berada di Papar, kamu rasannya perlu berenang untuk sampai ke IP, ini bagus untuk kesihatan dan kecantikan kamu, hati2 di dalam air, takut ada plak ikan2 mengurat kamu atau berniat mau makan kamu, hahahhaha.
  5. Farhana, yang juga berada di Tawau,rasanya kamu perlu menaiki helikopter untuk smpai ke IP, selain cepat ianya juga tidak panas, kamu boleh mendaratkan helikopter kamu di atas astaka di padang sana, pasti cun, hahhahaha
Walau apa pun kenderaan atau cara anda untuk pulang ke IP, semoga selamat sampai dan jangan plak terjadi hingga anda terkandas di pertengahan jalan, jangan gaduh2, anda semua akan dapat kenderaan masing2, hahahhahahhaha, tatatititutu.


0 comments:

Post a Comment