Sunday, January 24, 2010

DEAR MICKEYS; read this for HE.



*utk kebaikan bersama.....ngeee..........

Askar Kemboja, Thailand bertempur

PHNOM PENH: Tentera Kemboja berkata pasukannya bertempur dengan askar Thailand di kawasan sempadan yang dipertikaikan pagi tadi.

Lt Jen Chea Tara, timbalan komander angkatan tentera dan komander lapangan kawasan itu, berkata pasukan Kemboja tidak mengalami sebarang kemalangan jiwa dalam pertempuran di kira-kira 20 kilometer ke timur kuil Preah Vihear.

Katanya, pertempuran bermula apabila askar Thailand menceroboh wilayah Kemboja.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pasangan guru saman pengetua, pegawai pendidikan Kedah RM1.5 juta

ALOR SETAR: Sepasang guru menyaman dua bekas guru besar mereka dan seorang pegawai Jabatan Pendidikan Kedah berjumlah RM1.5 juta kerana mendakwa dianiayai menyebabkan mereka menghadapi masalah mental dan tekanan yang dahsyat.

Mohd Afandi Abdul Hamid, 39, dan isterinya, Roziaini Mohd Rozi, 38, menamakan Munajat Tamrin sebagai defendan pertama manakala Noriah Murad dan Abdul Aziz Hanifa, masing-masing defendan kedua dan ketiga.

Mohd Afandi selaku plaintif pertama munajat dan isterinya plaintif kedua mendakwa wujud konspirasi antara ketiga-tiga defendan untuk menyebabkan tekanan dan penderaan mental kerana ketidakpuasan hati mereka terhadap beliau dan isterinya.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tunku Ibrahim dimasyhur


TUNKU Ibrahim membaca watikah pemasyhuran baginda sebagai Sultan Johor di Istana Besar, Johor Bahru.

Almarhum Sultan Iskandar dimakam penuh istiadat

JOHOR BAHRU: Sultan Ibrahim Ismail dimasyhurkan sebagai Sultan Johor kelima di Istana Besar di sini, semalam, menggantikan ayahandanya, Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail yang mangkat di Hospital Pakar Puteri, kelmarin.

Pelantikan Sultan Ibrahim Ismail dilakukan mengikut Fasal 8 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Johor 1895 sebagai Sultan dan Yang Dipertuan Negeri Johor Darul Takzim dan Jajahan Takluknya.


Sumber: Berita Harian....buleh dipercayai & muthakhir.

SEKIAN.


0 comments:

Post a Comment